Här kommer svaren!


Det var många frågor tycker jag! Jag har haft två frågestund innan, den första är här och den andra här. Ni kanske har glömt en fråga eller något, så kanske svaren finns där.

Tycker du att det är värt att vara, MJ fan när man aldrig kommer få träffa han?
Ja, det tycker jag. Jag vet också att det kommer bli fler MJ fan i framtiden, om vi fortsätter sprida hans musik och hans kärlek. Vi kommer alltid att älska honom!

Var Michael vegetarian det stog det i tidnigen Julia och jag undra är det sant?
Jag tror att han är/har varit det. Jag vet inte om han var det innan han dog.

Hur kommer det sig att du är ett sådant fan av Michael? Har du alltid varit det, eller "upptäckte" du honom efter hans död? (Många gör ju det!)
Tyvärr upptäckte jag själv Michael efter hans död, men jag har alltid älskat hans musik.

Är det sant att Michael Jackson har opererat sin röst, bara för att han ville alltid ha den ljusa rösten, och rösten blir ju mörkare när man är i tonåren, men inte Michaels?
Nej, det är inte sant! Michael's röst har alltid varit som den är, och han har inte gjort något med den.

Jag undrar om du hade biljetter till This Is It föreställningarna?
Nej, det hade jag tyvärr inte, men jag vill gärna ha det.


Hur länge du varit ett fan av MJ?
Jag har varit fan sen den 26 juni 2009.

När började du lyssna på MJ?
Jag hör hans låtar på radio och TV och så, men jag började lyssna "på riktig" efter hans död.

Vilken är din favoritlåt med honom?
Alla, haha, men om jag verkligen måste välja så är det "Man in the mirror".
 


Kan du visa din MJ samling?
Tyvärr så har jag ingen kamera som funkar riktig, men jag ska göra det så fort jag har en bra. Men jag har inte så stor samling utan jag har Michael Jackson The Collection [den rösta "asken" men fem album i], Moonwalk på engelska, filmen "This is it" och små bilder som jag har klipp ut från tidningar och så.

Vilket var MJs favoritfotbollslag?
Det har jag faktisk ingen aning om, haha.

Gillar du Eric Saade?
Nej, jag är inte så stor fan, men gillar bara några låtar av honom.

Gjorde Michael till en muslim?
Det här men religion frågor om Michael har jag fått så många gånger och jag vet inte. Jag har försök att hitta lite fakta om det, men hittar tyvärr inget.

Vilka MJ filmer har du sett?
"This is it", "The Jackson: An American dream", The Wiz och en liten del av "Man in the mirror". Jag tror att jag har sett många fler, men jag minns inte vilka.

   


Jag undrar om Michael "knäckte fingrarna"?
Har inte tänk så mycket på det, men det kanske han gör ibland?

Vad tycker du om bloggen Klackarnaitaket's blogg som var på Blogawards i höstas?
Faktisk så det visste jag inte om det, men jag läser inte den så jag kan inte ge några åsikter om den.

Vad heter du?
Det är hemlig, haha.

Hur länge har du bloggat?
I denna blogg så har jag snart bloggat i ett år.

Jag läste i på expressens hemsida att Paris har facebook och att hon uppdaterar ofta. Är det sant att hon har det och i så fall vad heter hennes facebook sida?
Jag vet inte, jag har sök på henne men hittar inte den, så jag tror inte att det är sant.

Vad skulle du göra om du blev kontaktad av (en levande) Michael en dag?
Jag vet inte vad jag skulle göra, kanske svimma, haha! Jag är nog för chockad, för att kunna säga något, tror jag. Men jag är inte säker...

Läser du några andra bloggar?
Ja, jag läser många MJ bloggar och många andra.

När/hur började du gilla MJ?
Den 26 juni 2009 blev jag en MJ fan. Jag sökte bara på honom på Youtube och satt på en låt, sen blev jag verkligen fast vid honom, även om jag har hört hans låtar innan.

Jag undrar vilket av MJs album du gillar mest?
Måste nog va Thriller eller Bad albrum.

 


Har MJ varit på tuné i Sverige någon gång förutom 1997?
Jag är inte säker. Men jag tror att han var här 1988 med Bad tour.

Finns det någon "vanlig" intejuv med honom som där dem frågar om typ favorit färg, favorit mat, längd, ögonfärg osv...?
Ja, det finns nog, men jag har inte hittat några, haha.

Varför har han alltid tejp på vissa fingrar när han e på scen?
Det nog nog något som är hans stil, precis som handsken, hatten osv.

Och hade MJ något när han dog?
Ja, det hade han säkert. Han är ju djur älskare.

Bilderna ni lägger upp på MJ, vart får ni tag på dom?
Jag skrev ett inlägg om det innan, ni hittar inläggen här.

Tack för alla frågor! Hoppas att ni fick svar på de flesta frågor. Tyvärr kunde jag ju inte svara på alla frågor. Men har ni fler frågor, ställ de på min "Bloggsvar" som finns i meny.
Kommentarer
Postat av: Linda

sv: tack desamma ;D

2010-07-02 @ 14:13:21
URL: http://lindah1.blogg.se/
Postat av: Zandra

Tack detsamma :) En fråga om MJ. tror du att han lever? :)

2010-07-02 @ 14:32:26
URL: http://zandravonhelvete.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag kan svara på en fråga :

Michael Jackson gick över till att bli muslim.

jag tror det var mellan 2008/2009, någon av hans bröder är också muslimer.. men michael har alltid varit fast och intreserad av islam, han köpte också en sjö i dubai, som är ett muslimskt ställe.

2010-07-02 @ 14:35:22
Postat av: Anonym

haha jag har svar på dem frågorna "hemlig" inte kunde svara på:Ja michael var vegetarian,Nej mike var inte muslim han var kristen och jehovas vittnen .. (om man tittar på han kappa i this is it filmen ser man att de är ett stort kors på ryggen),ja mike knäckte fingrarna om man ser på hans fingrar så är dem lite snea eller hur man stavar de men han har också berättat de i en intervju,nej varken Paris, Prince eller blanket har facebook eller twitter eller nåt sånt de har deras nanny och katherine berättat dem får varken vara inne på internet eller se på tv förutom disney chanel och nickelodion för att de står så mycket falskt om michael och som latoya sa så vet dem väldigt lite om hur han dog dem tror att han dog av en hjärtattack:(, Micke var här för första gången 88 i göteborg de va då han fick rockbjörnen av aftonbladet. bad turné 88 Dangerous turné 97( min pappa va på båda konserterna och på dangerous hade han backstage pass gissa om jag är avundsjuk!! hahha men de e ju helt sjukt att han har träffat michael jackson!

2010-07-02 @ 14:58:13
Postat av: paulina

michael blev inte muslim!!! visst var han intresserad men helt klart var han Kristen!! det var jermaine som var muslim. han blev muslim så att han kunde gifta sig med hans fru!! det var media som sa att mike var de men hur ofta talar dem sanning liksom!!



2010-07-02 @ 15:10:36
Postat av: paulina

om ni undrar vem som har lagt upp videosarna på paris och blanket på youtube så är de omer bhatti och jaafar jackson

2010-07-02 @ 15:15:24
Postat av: Ida We

Interessant. Även om Eric Saade frågan kanske inte hörde hemma här xD Haha

2010-07-02 @ 17:55:22
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Katta

På den här frågan:

Hur länge du varit ett fan av MJ?

Jag har varit fan sen den 26 juni 2010.



menar du väll 2009? :)



och det med att Michael var muslim stämmer inte. Michael har aldrig sagt att han är muslim och dessutom så begravdes han inte som en muslim, vilket betyder att Mike inte var muslim.



2010-07-02 @ 18:29:45
URL: http://moonwalker.webblogg.se/
Postat av: Mimmi

Han var inte muslim, han var med i Jehovas Vittnen. Precis som hans barn får vara nu.

2010-07-03 @ 10:56:44
Postat av: Anonym

MICHAEL JACKSON BLEV MUSLIM OKEJ?!!!???!!!

2010-07-03 @ 22:19:42
Postat av: Sweet Life Style

Tänkte bara påpeka en sak i en fråga denna:



Varför har han alltid tejp på vissa fingrar när han e på scen?

Det nog nog något som är hans stil, precis som handsken, hatten osv.



MJ började med tejpen och handsken av helt andra skäl, hans sjukdom, vitiligo som gör att hyn tappar pigment (sjukdomen som hans äldsta son prince har ärvt) Det har hans makeup artist han hade i tjugo år berättat i en intervju.

2010-07-04 @ 00:52:09
URL: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Popkungen

Michael blev muslim 1989 på grund av att hans bror Jermaine sa att det skulle ge Michael inre frid.

2010-07-04 @ 15:23:00
URL: http://popkungen.blogg.se/
Postat av: paulina

Okej POPKUNGEN ! ge dig nu !! de va media som sa att michael jackson blev muslim 2008 21 november men de va inte sant!!

om michael skulle bli muslim skulle de bara vara av en anledning: illuminati skulle inte kunna kontrollera honom längre om nån ens vet va illuminat är orkar inte förklara men det hade med kyrkan att göra för länge länge sen... (btw de va jag som skrev den där långa kommentaren där uppe som hemlig inte kunde svara på)

2010-07-25 @ 01:55:04
Postat av: tilda

jag är ett stort fan av michael jackson jag har nästan alla skivor och jag har en fond vägg på honom och jag har tavlor, helt enkelt rubbet. jag har varit ett fan av honom sedan jag föddes typ när jag kom hem från BB spelade pappa hans musik för mig jag har varit utanför hans hus men jag har aldrig sätt honom tyvärr. jag undrar en sak ,, kan man verkligen vara ett riktigt fan efter han död? eftersom inte jag var det så kan jag inte tänka mig att tycka om någon som dött , jag var helt förkrossad och grät ständigt i månader och gråter fortfarande. känns det som om du utnyttjar hans död? .. vill inte vara tasktig undrar bara

2010-08-11 @ 15:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0