"Planet Michael"


Michael Jackson egendom har ingått ett licensavtal med ett Los Angeles största företag att skapa en virtuell värld kallad "Planet Michael." Planeten kommer att leva inuti Entropia Universe, en så kallad "massiv multiplayer online" spel med ca 100.000 aktiva användare. Det drivs av det svenska företaget Mind Ark.

I det, kommer fansen att kunna samla in och handel virtuella Jackson varor och tjäna poäng genom att utföra utmaningar i samband med hans musik och flyttar dans. Man kommer kunna gå runt och göra uppdrag och upptäcka tex musikvideon i Billie Jean. Gå längs gatan och se allt däromkring, ta sig till smooth criminal gatan och spana runt och upptäcka nya saker mm.

Som i andra virtuella världar kan spelare som vill köpa fler krediter fylla på sina spelkonton med riktiga pengar.

Spelet kommer gå att ladda hem gratis och användarna kommer kunna ha egna profilbilder i Michael Jackson anda, "Thriller jackor osv. Bli medlem gratis, klick här.

Källa.
Kommentarer
Postat av: Thilda

Jag har en fråga.

Jag blev medlem, men när jag blev det, så stod det bara typ THANK YOU! sedan så blev det inge mer..?

Eller "börjar" spelet 2011 ?????

Snälla svara !! Jag vill så gärna veta.

Puss o kram Thildaaa

2010-09-29 @ 19:59:56
Postat av: linnea

jag undrar det samma när kan man börja spela ???

2010-10-01 @ 12:39:28
URL: http://linnnizzz.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är väldigt roligt att se att Michael Jackson verkligen lever kvar på så många olika sätt...Det visar verkligen på att han var en stor man!

2010-10-08 @ 11:29:30
URL: http://metrobloggen.se/henne
Postat av: Vanessa

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-13 @ 06:45:22
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0