Blev sparkad av Michael


Quincy Jones har avslöjat att hans framgångsrika samarbete med Michael Jackson fick ett abrupt slut efter den legendariske producenten försökte styra sångaren till hip hop. De två spelade in tre album tillsammans, från 1979 "Off The Wall", 1982 "Thriller" och 1987's "Bad", några av de mest framgångsrika albumen genom tiderna. Men Jones blev sedan sparkad av Michael på grund av att Jackson tyckte att hip hopens tid var död och inget för honom.

Quincy berättar att Michael sa: "Quincy doesn't understand the business any more. He doesn't know that rap is dead"

Han tillade att de fortfarande höll kontakten, och mindes sista gången han talade med Jackson, kort före sin död: "Jag var i London när han sålde ut tio konserter, och sedan sålde ut 40 mer. Han ringde mig. Han ville att ta med barnen över. Men jag var med Mohamed Al Fayed på sin plats. jag sa "jag får se dig i Los Angeles." Och det var sista gången jag pratade med honom, berättar Quincy.

Källa.
Kommentarer
Postat av: Yasmine

Tack desamma :)

Jag vill bara säga att Michael Jackson var min största idol när jag var liten! Jag älskade honom och jag älskade hans dans :) Jag dansade nästan som honom när jag var liten :P

2010-09-14 @ 15:31:47
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0