"Hennes fel att Michael dog"


Joe Jackson, popkungen Michael Jacksons pappa, lägger skulden för Michaels död på hans mamma, Katherine Jackson. Anledningen är att han tror att hon kunde ha förhindrat sonens missbruk av receptbelagda mediciner.

Joe talade ut i en intervju med den brittiska ridningen News of the world häromdagen och berättade om hur han bad Katherine att tala med Michael om hans personliga problem och att hon skulle hjälpa honom att reda ut dem. Men han påstår att hon vägrade att genomföra hans begäran och anser därför att anledningen till att han inte är vid livet idag delvis beror på att hon inte hjälpte Michael.

- Katherine grät konstant efter hans död. Men jag kramade henne inte för jag var arg över att hon grät. Jag sa ”om du hade lyssnat på mig så skulle Michael fortfarande varit vid livet”. Jag tänkte på alla de gångerna som jag bad henne om hjälp för jag visste att det inte var något som stämde. Jag är förbannad på henne. Hon kunde ha gjort skillnad, berättade Joe för News of the world.

Joe Jackson ångrar även att han själv inte hjälpte Michael mer än vad han gjorde.

Källa.

Kommentarer
Postat av: Louise

alltså vafan! :S

Om det är någon som var typ den största orsaken till hans död så är det ju hans pappa...

2010-07-08 @ 19:27:29
URL: http://louiseeleonoras.blogg.se/
Postat av: Eda

De känns nästan som han gör vad som helst de här gubbe för pengar. Nu när michael dött :( så vet man inre vad man ska tro på, ja har sen kungen dött blockerat all sorts skvaller o massa dumma spekulationer om honom, en sak ja lärt mig av honom o de är att man aldrig ska tro på något om någon ifall den själv inte sagt det :) ja hoppas att du snart kan vila i frid o att alla låter dig vara no matter what. De kan ändå inte förändra något så varför hittar de på saker, varför är alla så pengar galna ja föstår inte ;,( min kärlek till dig MJ <3 kommer aldrig minska du, din musik, kommer leva inom mig så länge ja lever... O om du nu skulle leva så tror ja på att du har Dina andledningar, självklart blir ja besviken men ändå gladare :) tack för en sån fin blogg, lär mig ngt nytt varje dag o min kärlek bara växer :)

2010-07-09 @ 00:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0